Hitte golf
9 september 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten
San Francisco is een mooie stad op een uitzonderlijke locatie, maar wat is het warm!!! Zelfs voor de locals. Er heerst hier momenteel namelijk een hittegolf... Dat betekent ' s morgens lekker koel, 's middags op zoek naar schaduw (in de volle zon is het niet uitte houden zonder een zuchtje wind, 's avonds bijkomen van de warmte...
De eerste volle dag in San Francisco begon al vroeg. Rond 6 uur waren we klaar wakker en hadden we lekkere trek. Deze lekkere trek kon pas rond 7.30 uur gestild worden, omdat onze eerste mogelijkheid voor ontbijt was. Hierna naar het centrum van San Francisco gegaan om een Amerikaanse SIM card te kopen, met de cable car natuurlijk. Helaas was deze wegens Labourday geloten. Dus met de bus weer terug naar Fisherman's Wharf. Vanuit daar zijn we gaan lopen naar de Golden Gate brug. Dat was toch nog 2 uur lopen in de volle zon. Daar de bus over de Golden Gate brug genomen. Deze rijdt alleen in het weekend en op feestdagen. THANK GOD IT'S LABOURDAY!!! Dat was ook nog even iets! Daar vanaf een uitzichtpunt mooie foto's genomen. Terug met de bus om bij de Golden Gate brug uit te stappen om daar onder de brug te lopen en daarna onze weg met de bus te vervolgen. Dat was wel even een dingetje, want daarvoor moesten we een trap/pad omlaag en weer omhoog lopen. Eenmaal beneden zagen we een fort dat we bezocht hebben en weer foto's hebben gemaakt. Vanuit het fort zagen we dat het pad dat onder de brug door gaat, bovenlangs loopt. Zucht, dus we hadden eigenlijk de klim van boven naar beneden en andersom kunnen besparen... Bij terugkomst bij hotel lekkerbij een italiaans restaurant gegeten dat gelijk onder ons hotel zat. Dat was wel zo makkelijk na deze mooie, zeer warme en intensieve dag....
Maar om terug te komen op de schoonheid van San Francisco, hebben wij de tweede dag een tour met het OV afgelegd. De tour begon met een busreis naar Coit Tower. Mooi uitzichtpunt van 360 graden... Hierna via bus & cable car naar cable car museum. Bijzonder om te zien hoe dat systeem werkt. Vervolgens met cable car naar centrum. Even langs AT&T voor Amerikaans abonnement en langs de Subway voor de inwendige behoeftes van een mens... Zo dat is ook geregeld!! Nu op de bus naar Alamo Square (huisjes van fullhouse bezichtigen). Wel onder een boom in de schaduw natuurlijk. We zetten de reis voort met dezelfde buslijn naar golden gate park. Maar daar is het te warm om te lopen... Toch maar een andere bus richting legion of honor. Dat ligt in ieder geval aan de kust, dus kans op een aangenaam briesje. Bij legion of honor mooie wandeling gemaakt. Na deze prachtige wandeling weer terug richting het hotel. Maar wacht eens, we kunnen ook overstappen op een cable car richting lombartstreet. Deze rijdt ook nog eens over de steilste route . Maar dat steilste stuk kwam pas na lombartstreet... Geen probleem, daarna eindpunt, nemen we de volgende weer terug. Helaas bij eindpunt 30 minuten wachttijd en geen zin om dat steile stuk terug omhoog te lopen. Uiteindelijk 1 uur gewacht om onze reis voort te zetten. Wel gezellig met mensen gekletst tijdens het wachten. Eerst volgende halte lombartstreet. Zo, nu via lombartstreet naar beneden lopen, langs het hotel om lekker op Fisherman's Wharf heerlijk te eten bij Cioppino's. Thanks to Paul & Mattheo! Inmiddels is het 20u. Vannacht de laatste nacht in San Francisco, morgen de camper ophalen!
Foto’s
3 Reacties
-
Paul:10 september 2015Het is in ieder geval beter dan mist en regen :-)
-
Paul:10 september 2015Ik krijg allemaal flashbacks naar vorig jaar als ik jullie verhalen lees en foto's zie. Leuk! Maar ook weer dingen die wij niet gezien hebben. Inspiratie voor een volgende keer.
-
Mattheo:10 september 2015Wat leuk om te lezen. Nu lekker met de camper de stilte opzoeken
